سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر

اخبار اسلایدر

1403/2/16
داداش‌پور در دیدار با استاندار فارس:

حضور دانشجویان بین الملل ، توسعه در ابعاد مختلف را برای هر کشوری رقم می زنند

رییس سازمان امور دانشجویان با استاندار فارس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سفر یکروزه خود به استان فارس با محمدهادی ایمانیه استاندار این استان دیدار و گفتگو کرد‌.

داداش‌پور در این دیدار که با هدف بررسی حداکثر سازی جذب دانشجویان بین‌المللی برگزار شد؛ گفت: جذب دانشجویان بین‌المللی علاوه بر تقویت تعاملات بین‌المللی، به تحقق اهداف مهمی مانند ارتقاء کیفیت آموزش، افزایش درآمد و پیشرفت علمی و فناورانه کشور نیز کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که امروزه کشورها با ارتقاء سطح همکاريها و تبادلات بين المللي علمی نه تنها مشروعيت جانبی و منزلت کسب می کنند بلکه به نوسازي اقتصاد و کارآمدی فناوری خود مدد می رسانند، افزود: تحرک دانشجويان در سطح جغرافيای جهان قادر خواهد بود زمينه های تسهيل انتقال فناوری، همچنين ظهور نوآوريهای راديکال را فراهم نموده و بازار علم و نظام عرضه و تقاضای آموزش عالی را نيرومند سازد و تراکم و انباشت مناسبی از نيازها و کالاهای جديد فرهنگی و نرم افزاری را سامان دهد و اين تراکم که همراه با تنوع و غنای فرهنگی حاصل می‌شود در واقع موتور محرک توسعه علمی محسوب می‌شود .

رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و آموزشی منحصر به فرد استان فارس ، یادآور شد: دانشگاه های این استان توانایی و قابلیت جذب دانشجویان بین‌المللی را دارند و این امر در صورت تحقق همه جانبه آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه منطقه و کشور ایفا کند.

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی خاطرنشان ساخت: بی شک ارتباط نزدیک با جوامع بین‌المللی، باعث ارتقاء شهرت دانشگاه‌ها و در مجموع کشور در دایره نظام علمی دنیا شده و با تحقق تفاهم‌نامه های بین‌المللی شاهد رشد و گسترش مراکز آموزشی و به تبع آن کشور خواهیم شد و به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی بیشتر وقوف خواهیم یافت.

دکتر داداش‌پور با اشاره به اینکه دانشجویان بین‌الملل باید از امکانات و خدمات بهره‌مند باشند؛ تصریح کرد: پشتیبانی زیرساختی و خدماتی، حمایت آموزشی و فرهنگی از جمله خدماتی است که دانشجویان بین‌الملل باید از آن به خوبی برخوردار باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از تلاش های سازمان امور دانشجویان ایجاد یک محیط  دوستانه برای دانشجویان بین‌المللی است تا بتوانند سفیران خوبی برای معرفی جاذبه های تحصیل در ایران باشند.

استاندار فارس نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به دکتر داداش‌پور گفت: استان فارس آمادگی دارد تا با توجه به چشم‌انداز دولت سیزدهم یعنی مرجعیت علمی کشور ایران و گسترش زبان فارسی به عنوان مرکز جذب دانشجویان بین‌المللی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جذب دانشجویان بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است زیرا برای کشور منفعت‌های زیادی دارد و سبب پیشرفت همه‌جانبه آن می‌شود.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات