سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر

1402/3/5
دکتر نعیمی:

ورزش‌های دانشگاهی راهکار بسیار موثری برای جلوگیری از آسیب های روانی و اجتماعی دانشجویان است

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی گفت: ورزش سبب ترشح هورمن‌های شادی افزا در بدن می‌شود بنابراین تمرکز بر ورزش یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی دانشجویان است.

ورزش‌های دانشگاهی راهکار بسیار موثری برای جلوگیری از آسیب های روانی و اجتماعی دانشجویان است
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان؛ دکتر ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در افتتاحیه پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه شیراز درحال برگزاری است؛ گفت: برای جلوگیری از آسیب های روانی و اجتماعی دانشجویان بهترین راهکار توانمندسازی دانشجویان و انتقال تمرکز از درمان به پیشگیری است که نیاز  به حمایت از برنامه ها و فعال تر شدن بخش های مختلف دانشگاه ها و همچنین تشکیل شورای سلامت و سبک زندگی در دانشگاه ها با آئین نامه جدید ابلاغی دارد.
 
مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی ادامه داد: دوپامین «هورمن شادی»، سروتونین«هورمون احساس خوب»، اندورفین «هورمون آرامش و لذت》هورمن هایی هستند که با ورزش کردن در بدن ترشح می شوند و برای سلامت جسمی و روانی دانشجو بسیار حائز اهمیت هستند.
 
دکتر نعیمی افزود: برنامه ریزی برای فعالیت های هیجانی و نشاط آور ورزشی، بازدید از مکان های جدید، برگزاری مسابقات پرشور و هیجانی ورزشی، شرکت در فعالیت های جذاب و هیجان انگیز همه و همه از جمله عواملی هستند که شعار ما یعنی پیشگیری قبل از درمان را تحقق می بخشند بنابراین ایجاد فضاهای ورزشی و ترغیب دانشجویان به شرکت در مسابقات ورزشی و انجام فعالیت های ورزش در سلامت دانشجویان بسیار مهم است.
 
گفتنی است پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ۳ الی ۵ خرداد به میزبانی دانشگاه شیراز در حال برگزاری است.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات