سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر
اخبار
دکتر دانشور: ارائه خدمت ماندگار به دانشجویان باید اولویت همه دانشگاهیان باشد مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در حاشیه نشست مدیران امور دانشجویی گفت: ارائه خدمت ماندگار به دانشجویان باید اولویت همه دانشگاهیان باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر ابوالفضل دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در حاشیه دومین نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری امروز 19 اردیبهشت ماه 1403 برگزاری شد؛ گفت:  اداره کل امور دانشجویان داخل در مجموعه سازمان امور دانشجویان وظایف متعددی دارد یکی از این وظایف برگزاری نشست معاونان، مدیران و دیگر کارشناسان و مسئولین حوزه معاونت دانشجویی است.

وی با بیان اینکه مدیران دانشجویی کارکردها و وظایف سنگین و متعددی را در دانشگاه‌ها بر عهده دارند؛ تصریح کرد:  برخی از وظایف مدیران دانشجویی با معاونت دانشجوی هم پوشانی دارد به همین منظور پیش از این، نشست‌های مستقلی نداشتند بنابراین ما در دولت سیزدهم با رویکرد توانمند سازی و دیده شدن کلیه افراد خدمات رسان در حوزه دانشجویی، برگزاری نشست مستقل مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌های کشور در اولویت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اولین دوره این نشست سال گذشته به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد؛ اظهار کرد: منابع مالی دانشگاه‌ها محدود و نیازها بسیار است با برگزاری این نشست ها مدیران دانشجویی به هم‌فکری و انتقال تجارب مثبت خود می‌پردازند تا چگونه بشود خدمات موثری را به دانشجویان عزیز ارائه نمود.

دکتر دانشور تصریح کرد: ارائه خدمت ماندگار به دانشجویان باید اولویت همه دانشگاهیان باشد زیرا رویکرد این است تا خدمت ما به گونه‌ای باشد تا دانشجوی ما شیرینی دریافت خدمت را با حفظ کرامت و حرمت انسانی دریافت نمایند و این شیرینی را به دیگران بچشانند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان، ایجاد شور و نشاط مورد نیاز دانشجویان در دانشگاه‌ها است. از طرفی ما شاهد علاقه جوانان به فضای دیجیتال و فناوری نیز هستیم به همین منظور برای اولین بار در تاریخ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه و شیوه نامه المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی پرداخته‌ایم.

دکتر دانشور با اشاره به اینکه بیش از 30 میلیون نفر مشغول به بازی‌های رایانه‌ای هستند؛ تصریح کرد: در این المپیاد قصد داریم کاری کنیم تا دانشجو از زمانی که در طول روز صرف فضای مجازی می‌کند، استفاده نماید به طوری که استعداد های آن ها را هدایت می‌کنیم تا بتوانند نیازهای جامعه را با  تولید محصولات فناورانه در حوزه ورزش را بصورت بومی برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان شرکت هایی را تاسیس نمود تا بتوانند محصولات فناورانه مبتنی بر ورزش را در کشور توسعه دهند و این اقدام بسیار موثری است؛ افزود: ما در تولید محصولات فناورانه در حوزه ورزش کمبودهایی را داریم این المپیاد زمینه‌ای است تا استعدادهای مناسب در کلیه رشته‌ها از همه دانشگاه‌های تحت نظر وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد شناسایی شوند تا در نتیجه بتوانیم به تولید محصولات بومی فناورانه ورزشی دست یابیم و نه تنها بازار داخلی بلکه در بازار جهانی نیز بدرخشیم.

گفتنی است؛ ثبت‌نام در اولین المپیاد ورزش های فناورانه تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه پیدا خواهد کرد.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
بيشتر

دسترسی سریع به ادارات