سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر
اخبار
رئیس دانشگاه قم: دانشگاه قم یکی از بین‌المللی‌ترین دانشگاه‌های ایران است رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه دانشگاه قم میزبان 3900 دانشجوی بین‌المللی است؛ گفت: بر اساس آمار وزارت علوم، دانشگاه قم یکی از بین‌المللی‌ترین دانشگاه‌های ایران است.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان به نقل از دانشگاه قم، دکتر احمدحسین شریفی در مراسم اختتامیه نکوداشت دانش آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این مراسم در انجام هر چه بهتر جشن دانش آموختگی دانشجویان بین الملل گفت: تمام سعی دانشگاه قم در برگزاری هرچه بهتر این همایش و گردهمایی بود و اگر کاستی‌های نیز در این امر وجود داشت ما را ببخشید و ان شاالله سال های بعد با همکاری سازمان امور دانشجویان این همایش به نحو بهتری برگزار شود.

وی در ادامه افزود: شهر قم بدون تردید علمی‌ترین و بین‌المللی ترین شهر ایران است و از طرفی هم از پایگاههای علمی جهان اسلام می باشد و همچنین میزبان اتباع صد کشور جهان است و در حدود ۱۰ هزار دانشجو دختر و پسر از دیگر کشورها در قم تحصیل می‌کنند، همچنین بیش از صدهزار طلبه نیز در رشته های مختلف و در سطوح مختلف در این شهر مشغول به تحصیل هستند. لذا مردم قم با اتباع دیگر کشورها در کمال مسالمت زندگی می کنند و میزبان خوبی برای این عزیزان هستند.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه قم پایگاه و مرکز مراجع شیعه است، ادامه داد: در قم ۵۷ مرکز علمی دانشگاهی در کنار صدها مرکز علمی و حوزوی و با عضویت صدها عضو هیات علمی در حال ترویج و تولید علم در حوزه های گوناگون هستند و این نشانگر این است که قم علمی ترین شهر کشور نیز هست.

دکتر شریفی تصریح کرد: دانشگاه قم نیز به تبع آن بر اساس آمار وزارت علوم، یکی از بین‌المللی‌ترین دانشگاه های ایران نیز می‌باشد و در حال حاضر حدود ۳۹۰۰ دانشجو از 19 کشور جهان در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های برجسته دانشگاه قم این است که حدود ۷۰ نفر از اعضای هیئت علمی آن افزون بر این که دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند در زمینه علوم اسلامی نیز مجتهد و صاحب نظر هستند و این یک اتحاد عملی بین حوزه و دانشگاه در دانشگاه قم است.

رئیس دانشگاه قم در انتها خطاب به دانشجویان بین‌المللی گفت: توصیه من به شما این است که این مراسم آغازی برای ارتباط با دانشگاه قم و حوزه علمیه قم باشد و ان شاالله ارتباط علمی خود با ایران را از طریق دانشگاه قم برقرار نمایید.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
بيشتر

دسترسی سریع به ادارات