سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر

1402/3/6
دکتر ارژنگ:

ضرورت ایجاد رابطه معنادار میان ورزش، اشتغال و فناوری

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: باید میان کلید واژه‌های اشتغال، فناوری و ورزش ارتباط معنا دار و وسیعی که منتج به نتایج خوب شود را ایجاد کنیم.

ضرورت ایجاد رابطه معنادار میان ورزش، اشتغال و فناوری
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان؛ دکتر اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در اختتامیه پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ضمن تبریک دهه کرامت گفت: ورزش‌های بومی و محلی یکی از فعالیت های ملی ما در ورزش دانشگاهی است  که در سال جاری که قرار است در ارومیه برگزار شود و دانشجویان بین الملل نیز در آن شرکت خواهند کرد.

معاون امور دانشجویان داخل با اشاره به اینکه دانشجویان بین الملل انتقال دهنده  فرهنگ  اسلامی ایرانی هستند؛ اظهار کرد: با حضور دانشجویان بین المللی در رویدادهای ورزشی در شهر های مختلف ضمن اشنایی با فرهنگ های مختلف و امکانات دانشگاهها و جاذبه های شهرهای کشورمان هم در جذب دانشجویان بین المللی و هم فرهنگ اسلامی به ما کمک کنند  و قصد داریم بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی را در اسفند ماه سال جاری یا اردیبهشت ماه  سال اینده برگزار کنیم.

وی افزود: رویکرد دیگر ما در سازمان امور دانشجویان در حوزه ورزش دانشگاهی، ایجاد شغل و کار آفرینی است. سوالی که پیش می آید این است که آیا می توانیم بین ورزش و کارآفرینی رابطه مستقیم و معناداری ایجاد کنیم، قاعدتا پاسخ آن مثبت است اما چگونه می توان این رابطه را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد رابطه مستقیم میان وزرش و کارآفرینی می توان ورزش فناورانه را راه اندازی کرد به عنوان مثال هوش مصنوعی وارد ورزش شود. البته در کنار آن نمایشگاهی نیز خواهیم داشت.

دکتر ارژنگ با اشاره به اینکه ورزش فناورانه باید سمت و به سوی اشتغال نیز داشته باشد؛ اظهار کرد: قرار است نمایشگاهی برگزار شود با زنجیره ایده بازار، فن بازار و تولید محصول در حوزه ورزش مبتنی بر فناوری تا دانشجویانی که در این زمینه خلاقیت دارند بتوانند خود را نشان  دهند و بازار کار را تحت تاثیر بگذارند. این نمایشگاه در حقیقت  اتصالی بین ایده، فکر، اندیشه، دانشگاه، پژوهش و بازار کار ایجاد می‌کند.

معاون امور دانشجویان داخل  دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آی تی و بسیاری از فعالیت های دیگر  با ذهنی خلاق، استعدادهای قابل توجهی دارند. از آنجایی که ما متولی ورزش دانشگاهی هستیم باید میان کلید واژه‌های اشتغال، فناوری و ورزش یک ارتباط معنا دار و وسیع منتج به نتایج موثر را  ایجاد کنیم.

دکتر ارژنگ تصریح کرد: تقویم سالانه اداره تربیت بدنی لازم است طراحی شود تا دانشگا ها از برنامه ها آگاه شوند و بتوانند برنامه ریزی درستی برای آن انجام دهند.

معاون امور دانشجویان داخل  دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: برای تابستان سال جاری نیز المپیاد های فرهنگی - ورزشی برنامه ریز شده است بنابراین ضروری است آسیب شناسی المپیاد های سال گذشته به صورت جدی انجام شود تا بر اساس آن ها بتوانیم المپیادهای بعدی را به نحو احسن برگزار کنیم.

 گفتنی است؛ در مراسم اختتامیه این نشست، جمع بندی دو کارگروه تخصصی و ۵ کارگروه عمومی برگزار و مصوبه کارگروها اعلام شد.
همچنین  مقرر شد این مصوبه در غالب‌ نامه به دانشگاه‌ها ابلاغ  شود. در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر ارژنگ و دکتر علی دوست برگزار شد.

لازم به ذکر است؛ پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور 3 تا 5 خرداد ماه 1402 به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات