rahbari
آرشیو خبر

1402/3/4
رئیس دانشگاه شیراز:

مسئولیت دانشگاه‌ها در ترویج اخلاق ورزشی

رئیس دانشگاه شیراز گفت: یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها، ترویج روح فتوت و جوانمردی و توجه به اخلاق ورزشی در دانشگاه‌ها است.

مسئولیت دانشگاه‌ها در ترویج اخلاق ورزشی
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان به نقل از دانشگاه شیراز؛ دکتر محمد موذنی رئیس دانشگاه شیراز در پنجاه‌‌ودومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور ضمن گرامیداشت دهه‌ی کرامت، به معرفی دانشگاه شیراز پرداخت و گفت: جا دارد که در این نشست تخصصی که به موضوع تربیت بدنی اختصاص دارد؛ به اخلاق در ورزش نیز توجه ویژه شود.

دکتر مؤذنی با اشاره به نقش ورزش در حوزه‌های مختلف گفت: علی‌رغم اینکه در بسیاری از رشته‌های ورزشی درخشش و پیشرفت خوبی در سطح ملی و بین‌المللی داشته‌ایم؛ اما متأسفانه از نظر اخلاق در ورزشی خیلی عقب هستیم.

وی اظهار کرد: انتظار طبیعی این است که در یک جامعه‌ی اسلامی که از فرهنگ غنی انسان‌ساز برخوردار هست، عرصه‌ی ورزش کشور هم آمیخته با اخلاق و انسانیت باشد.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: متأسفانه آنچه که ما در کف جامعه به‌ویژه در عرصه‌ی قهرمانی با آن مواجه هستیم، این است که بسیاری از اوقات، حاشیه‌های ورزش بر متن آن غلبه پیدا می‌کند.

دکتز موذنی اظهار کرد: از این بابت دانشگاه‌ها و به ویژه تربیت بدنی دانشگاه‌ها مسئولیت بزرگی برعهده دارند، چراکه دستاوردهای عرصه‌ی ورزش دانشجویی درنهایت به عرصه‌ی ملی کشیده می‌شود. بنابراین یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها، ترویج روح فتوت و جوانمردی و توجه به اخلاق ورزشی در دانشگاه‌ها است.

گفتنی‌ است، پس از آیین گشایش پنجاه‌‌ودومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، این رویداد با برپایی کارگروه‌های تخصصی مختلف ازجمله: توسعه ورزش همگانی، توسعه ورزش قهرمانی در روز پنجشنبه چهارم خردادماه به کار خود ادامه داد.

لازم به ذکر است؛ در روز جمعه ۵ خردادماه نیز مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در قالب ۵ کارگروه تخصصی: ۱. توسعه ورزش دانشگاهی، ۲. بررسی وضعیت سامانه سجاد و سامانه بیتا، ۳. بررسی وضعیت ساختار و نیروی انسانی تربیت بدنی دانشگاه‌ها، ۴. بررسی وضعیت مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی و ۵. توسعه زیرساخت‌های ورزشی به بحث و تبادل‌نظر درخصوص موضوعات مختلف خواهند پرداخت.

نظر شما
نام  
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات