rahbari
آرشیو خبر

1401/11/19
دکترداداش‌پور:

پیگیر وضعیت دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در ترکیه هستیم و تاکنون گزارش فوتی و مصدومی اعلام نشده است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: طبق اعلام رایزن علمی ما در ترکیه تا این لحظه مورد فوتی و یا مصدومی از دانشجویان ایرانی واقع در مناطق زلزله زده ترکیه گزارش نشده است‌ و دعا می کنیم که همگی در سلامت کامل باشند.

پیگیر وضعیت دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در ترکیه هستیم و تاکنون گزارش فوتی و مصدومی اعلام نشده است
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص وضعیت دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه پس از وقوع زلزله گفت: سازمان امور دانشجویان از صبح دیروز پیگیر سلامتی و امور مربوط به دانشجویان ایرانی در مناطق زلزله زده ترکیه است و در تماس با رایزن علمی این سازمان در ترکیه و سایر مسئولین ذی، امور دانشجویان ایرانی در مناطق زلزله زده را دنبال می‌کند.  
 
دکتر داداش‌پور گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده و اعلام  سفیر ایران در آنکارا و سرکنسول ایران در ارزروم و  گزارش های رسیده خوشبختانه حال دانشجویان ایرانی خوب گزارش شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده اقدامات فوری برای انتقال دانشجویان در ترکیه به مکان مناسب از سوی مسولان ذی ربط در حال فراهم شدن است.
 
دکتر داداش پور به آمار دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در ترکیه اشاره کرد و اظهار داشت: در ده استان زلزله زده ترکیه تعداد 17 دانشگاه وجود دارد که بر اساس آمار به دست آمده از آموزش عالی ترکیه تنها در 9 دانشگاه، دانشجوی ایرانی وجود دارد، تعداد کل دانشجویان ایرانی 393 نفر است و از انجایی که این آمار مربوط به سال تحصیلی 2022-2021 است و سال تحصیلی جاری را شامل نمی‌شود، محتمل است که در دانشگاه های دیگر نیز دانشجوی ایرانی وجود داشته باشد و پیگیر هستیم تا اطلاعات کافی از همه دانشجویان ایرانی در این کشور بدست آوریم.

 وی در پایان از خانواده دانشجویان خواست نگران وضعیت فرزندانشان نباشند و اطمینان داد هیچ دانشجویی در ترکیه چنانچه محل تحصیل یا زندگی اش آسیب دیده ، دچار سرگردانی نشود و از دانشجویان نیز تقاضا کرد با سفارت و رایزنی علمی و حتی رایزنی فرهنگی در ارتباط بوده و اگر مشکلی بود سریعا برای رفع آن، مسوولان را در جریان قرار دهند.

نظر شما
نام  
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات