rahbari
آرشیو خبر

1401/11/18
دکتر داداش‎‌پور:

19 نفر از برترین‌های آزمون سراسری برگزیده جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی شدند

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: 19 نفر از برترین‌های آزمون سراسری سال 1401 مشمول اولین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی شدند.

19 نفر از برترین‌های آزمون سراسری برگزیده جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی شدند
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، نشست خبری اولین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی با حضور دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری  و رئیس سازمان امور دانشجویان  برگزار شد.

در این نشست دکتر داداش‌پور ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: اولین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی با هدف شناسایی، تجلیل و اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور 24 بهمن ماه برگزار می‌گردد. بسیار خوشحال هستیم که این طرح به همت سازمان امور دانشجویان و به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ما در قبال فرزندان شهدا یک وظایفی سازمانی داریم به همین منظور هدایت تحصیلی، آموزشی و فرهنگی آن‌ها نیز همچون دیگر دانشجویان بر عهده ما است، تصریح کرد: ما به عنوان حاکمیت در قبال فرزندان خانواده شهدا ،آزادگان ،جانبازان و ایثارگران تعهد داریم. گاهی در فضای عمومی کشور بحث‌هایی مطرح می‌شود که فرزندان شهدا و ایثارگر از شرایط ویژه برخوردار هستند در حقیقت با برگزاری این طرح نشان خواهیم داد که این فرزندان نیز پا به پای سایر دانشجویان در عرصه‌های علمی تلاش می‌کنند  و با کسب رتبه برتر بدون سهمیه در کنکور سراسری توانسته اند وارد دانشگاه شوند.

دکتر داداش‌پور افزود: پذیرفته‌‎شدگان کنکور سراسری رتبه‌های زیر ۵۰۰ کشوری در زیر گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رتبه‌های زیر ۳۰۰ کشوری گروه‌های آزمایشی زبان و هنر و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد رتبه‌های زیر ۵ در هر کد رشته و مقطع دکتری رتبه‌های زیر ۳ در هر کد رشته برای مدت ۶ ماه کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد.

 وی عنوان کرد: این جایزه برای دانشجویان کارشناسی و دکتری تخصصی در ۸ فاز شش ماهه و برای دانشجویان کارشناسی ارشد در ۴ فاز شش ماهه طراحی شده است. تمدید پرداخت کمک هزینه تحصیلی در فازهای دوم به بعد به شرایط آموزشی دانشجویان برگزیده بستگی دارد، به طوری که دانشجویان اگر جزء 20 نفر برتر کلاس درس خود باشند می توانند از این کمک هزینه برای ترم بعدی استفاده کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه 19 نفر در آزمون سراسری سال 1401 مشمول این طرح شده اند؛ اظهار کرد: از این 19 نفر 10 نفر خانم هستند و 9 نفر اقا که 10 نفر در مقطع کارشناسی، 3 نفر در دوره کارشناسی ارشد و 6 نفر در مقطع دکتری به تحصیل خواهند پرداخت.

دکتر داداش‌پور در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با اجرای این طرح کمکی در راستای شناخته شدن بیش از پیش این دانشجویان کرده باشیم.

نظر شما
نام  
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات