سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر

1401/11/14
دکتر داداش‌پور در اختتامیه نشست معاونان دانشجویی:

دانشگاه‌ها با هدف تحقق زیست سالم دانشجویی ترم جدید را با شور و نشاط افزونتری آغاز کنند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور ترم جدید را با هدف تحقق زیست سالم دانشجویی با شور و نشاط افزونتری آغاز کنند.

دانشگاه‌ها با هدف تحقق زیست سالم دانشجویی ترم جدید را با شور و نشاط افزونتری آغاز کنند
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم‌داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در اختتامیه هفتادو یکمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور گفت: برگزاری نشست معاونان دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز علاوه بر بعد برنامه‌ریزی برای شروع ترم جدید، از اهمیت معنوی نیز برخوردار بود.

وی افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از پایگاه‌های مهم در ایام جنگ تلقی می‌شد و هزاران شهید والامقام مانند شهید چمران ، باکری،علم الهدی و شهید کاظمی که لشکر نجف اشرف را که در این دانشگاه مستقر بود بر عهده داشت، در این مکان رفت و آمد و حضور داشتند و مطمئنا همه ما در این چند روز شمیم و رایحه  خوش این شهدا را استشمام کردیم و امیدوارم با عنایت این شهیدان عزیز، ترم جدید، ترمی بالنده ،شکوفا و لبریز از احساس رضایت دانشجویان و دانشگاهیان باشد.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این نشست، هم‌اندیشی در خصوص مسائل و اولویت‌های کلیدی دانشجویان و دانشگاهیان است و این گردهمایی فرصتی بود که معاونان دانشجویی با بررسی شرایط و وضعیت، به جهت گیری و اولویت بندی فعالیت خود در دانشگاه ها بپردازند و در مسیر تعیین شده که به مثابه نقشه راه است، حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در این نشست معاونان دانشجویی در چند حوزه به همفکری و همگرایی دست یافتند، خاطر نشان کرد: بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از کرونا بدلایل مختلف با چالش هایی مواجه بود که این نشست های معاونان دانشجویی باعث می شود راه‌های برون رفت از چالش‌ها بررسی و تحلیل شود تا بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان فرهیخته کشور ارائه دهیم. 

 وی موضوع سلامت جسم و روان دانشجویان در دوره پسا کرونا را از اولویت‌های اساسی سازمان امور دانشجویان عنوان کرد و اظهار داشت: زیست دانشجویی نوعی تازه از زندگی اجتماعی است که دانشجویان در کنار یکدیگر از آن بهره مند می‌شوند و وظیفه ماست که تلاش کنیم تا سلامت جسمی و روحی آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم و سعی کنیم به استانداردهای مورد نظر در حوزه خوابگاهی و رفاهی دست پیدا کنیم.

  دکتر داداش‌پور ادامه داد: در اغلب خوابگاه‌های کشور به خصوص خوابگاه دختران سعی کردیم با راه اندازی اتاق تندرستی و مشاوره محیط خوابگاه را برای دانشجویان به محیطی قابل زیست تر تبدیل کنیم و این روند همچنان تداوم خواهد یافت تا هیچ خوابگاهی از امکانات ورزشی و مشاوره محروم نباشد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه در این گردهمایی مسیر آینده دانشگاه‌ها در حوزه دانشجویی باز تعریف شد، اظهار کرد: بنده از بدو ورود به سازمان امور دانشجویان چندین مسئله را اولویت قرار دادم که خوشبختانه چند مورد از آن‌ها در این نشست مورد بررسی قرار گرفت تا در ادامه با هماهنگی بیشتری کارها را پیش ببریم.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه مردمی بودن مدیران ملاک انتخابهایم برای نیروهای سازمان بوده، اظهار کرد: کارمندان و مدیران سازمان امور دانشجویان خودشان را حامی دانشجویان می‌دانند و خدمت رسانی به آن‌ها را در اولویت کاری قرار داده و بعنوان وظیفه بدان می نگرند.

دکتر داداش پور با بیان اینکه عدالت در سازمان امور دانشجویان مورد توجه جدی قرار دارد، افزود: همه دانشجویان فرزندان ما محسوب می شوند، به همین منظور رعایت عدالت در برخورد با آن ها و ایجاد فرصت های برابر، برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: توجه به جذب دانشجویان بین المللی نیز از دیگر اولویت های ما محسوب می‌شود چرا که کشور ما از ظرفیت‌ها و فرصت‌های  بسیار خوبی برخوردار است به طوری که تعدادی از دانشگاه‌های کشور جزء دانشگاه های برتر جهان شناخته می‌شوند ،بنابراین کم لطفی است که دانشگاه‌های کشور را فقط در محدوده جغرافیایی ایران تعریف کنیم زیرا جذب دانشجویان بین المللی برای کشور ایران فرصت های بی‌نظیری را ایجاد می کند و افزایش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بخشی از مزایای حضور دانشجویان خارجی است.

گفتنی است؛ هفتاد و یکمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‎ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور از ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات