سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر

اخبار اسلایدر

1402/3/7
وزیر علوم در جمع سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور:

تقویت دیپلماسی علمی و فناوری اولین اولویت وزارت علوم است / سازمان امور دانشجویان متولی اجلاس وزرای علوم کشورهای همسو، مسلمان و همسایه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور با بیان اینکه وزارت علوم در دوره جدید پنچ اولویت را دنبال میکند گفت: تقویت دیپلماسی علمی و فناوری اولین اولویت وزارت علوم است.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان به نقل از وزارت علوم، دکتر محمدعلی زلفی گل در نشست سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور که با حضور وزرای امور خارجه و بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد؛ گفت: اولین انتظار من از سفیران پرتلاش جمهوری اسلامی ایران این است که رفت و آمد محققان ایرانی و خارج از کشور را تسهیل کنند.

وی افزود: محققان ایران برجسته‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دنیا مشغول فعالیت هستند که دوست دارند به وطن خود  خدمت کنند، بنابراین باید تلاش کنیم راههای ارتباطی دانشنمندان ایرانی مقیم خارج، با کشور حفظ و تقویت شود.

وزیر علوم با بیان اینکه دیپلماسی ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی دارد گفت: دیپلماسی علمی در عین اینکه بسیار کم خرج است، منافع و مزایایی زیادی برای کشور دارد.

وی تأکید کرد: مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم آمادگی دارد تا برای گسترش دیپلماسی علمی ایران در دنیا با سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور همکاری کند.

زلفی گل تاکید کرد: دیپلماسی علمی روابط ملت‌ها و دولت‌ها را محکم تر می‌کند و از مرزهایی که محل رفت و آمد دانشمندان و بازگانان است سرباز عبور نمی کند.

وزیر علوم با اشاره به رتبه 15 ایران در دنیا و اول در منطقه از نظر تولید علم گفت: دانشمندان ایرانی در دنیا شناخته هستند و 35 درصد مقالات علمی محققان ایرانی با همکاری محققان بین المللی منتشر شده است که نشان می دهد ظرفیت توسعه دیپلماسی علمی برای ایران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اجلاس وزرای علوم کشورهای همسو، مسلمان و همسایه در آبان ماه جاری توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار می شود از سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور خواست تا در برگزاری این اجلاس و دعوت از میهمانان خارجی وزارت علوم را یاری کنند.



 
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات