اخبار اسلایدر
1401/11/8
رئیس سازمان امور دانشجویان:

دانشگاه‌های جهرم و فسا نیازهای منطقه جنوب استان فارس را می‌توانند در حوزه کشاورزی و صنعت پاسخگو باشند

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت:دانشگاه‌های جهرم و فسا نیازهای منطقه جنوب استان فارس را در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی،کشاورزی و صنایع می‌توانند پاسخگو باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان،دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در بازدید از دانشگاه های جنوب استان فارس با بیان مطلب فوق اظهار داشت: خوشبختانه هر نقطه ای از  ایران سرشار از موقعیت های مستعد برای فعالیتهای علمی،کارآفرینی و اشتغال زایی است و دانشگاه های هر منطقه باید بر اساس نیازهای آن منطقه توسعه پیدا کنند.

وی از دانشگاه‌ها  بعنوان مراکزی برای ایجاد رونق منطقه ای نام برد و گفت: دانشگاه ها تاثیر زیادی روی توسعه منطقه ای دارند و معمولا به دانشگاه‌ها به چشم ابزارهایی برای توسعه اقتصادی و نوآوری نگاه می‌شود.

داداش پور وجود مناطق محروم و ضعیف را ناشی از عدم اهتمام دانشگاه‌ها و ایفای نقش و رسالت آنان دانست و افزود: دانشگاه‌های تحقیقاتی با کيفيت بالا در ایجاد جریان های علمی و فناوری نقش بسزایی دارند، و حتی مراکز یا مجتمع های آموزش عالی و دانشکده های پردیس دانشگاه های مادر هم در مناطق شهری و روستایی، مزیت‌های زیادی برای مناطق تحت‌پوشش خود دارند و به‌اندازه خود می‌توانند باعث پیشبرد منطقه شوند.

 وی با اشاره به منطقه استهبانات که دارای بیست میلیون درخت انجیر بوده و قطب صادرات انجیر در منطقه و حتی دنیا بشمار می رود گفت : اگر مرکز آموزش عالی استهبان و یا دانشگاه های فسا و جهرم در حوزه کشاورزی رشته های مرتبط ایجاد نمایند و این ظرفیت عظیم کشاورزی با منابع خاک غنی و حاصلخیز را با دانش روز مدیریت کنند ،در بخش صادرات و ارز آوری می‌توانند به کشور خدمت کنند .

داداش پور در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید با شناسایی ظرفیت‌های هر استان، رشته‌های دانشگاهی را ایجاد کنند تا فارغ التحصیلان این رشته‌ها برای ارتقاء بهره‌وری مناطق بکار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال از مهمترین ضروریات امروز جامعه است، نقش دانشگاهها را در مهارت آموزی و کارآفرینی به عنوان مولفه های موثر در ایجاد اشتغال بسیار مهم دانست.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید براساس نیازهای جامعه به آموزش افراد بپردازند، یادآور شد: بدون‌ تردید توجه به نقش آفرینی دانشگاه ها زمینه پیشرفت هر منطقه را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است رئیس سازمان امور دانشجویان در سفر یک روزه و به دنبال بازدید از دانشگاه های کشور، از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی فیروزآباد،جهرم، فسا، استهبان و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داراب بازدید بعمل آورد و برای شکوفایی و رشد و پیشرفت مراکز آموزش عالی جنوب استان فارس  پیشنهاداتی ارائه داد.

همچنین در این سفر با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان کلنگ سالن ورزشی چند منظوره شهید فتحیان در سالروز شهادت آن شهید والامقام در دانشگاه فسا به زمین زده شد و زمین ساحلی شهید غفاری دانشگاه جهرم نیز افتتاح گردید.