اخبار اسلایدر
1401/11/14
معاون وزیر علوم خبر داد

تلاش دولت برای بهبود وضعیت خوابگاه‌ها و تغذیه دانشجویی

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویی کشور گفت: مسئله‌ی ارتقای کیفیت تغذیه و خوابگاه‌ها و تدوین الگویی واحد برای حل برخی مشکلات این حوزه از مصوباتی است که در نشست‌های هیئت دولت درباره‌ی آن بحث و گفت‌‎وگو شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سومین روز از هفتاد و یکمین نشست معاون دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور که در کتابخانه‌، مرکز اطلاع‌رسانی و اسناد این دانشگاه برگزار شد، گفت: مسئله‌ی تغذیه یکی از دغدغه‌های مهم روسا و معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور است.

وی افزود: از مردادماه امسال این موضوع در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان امور دانشجویان کشور قرار گرفت و پس از برگزاری هشت نشست با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور شیوه‌های مختلفی برای حل مشکلات این حوزه طرح و بررسی شد تا بتوان فضای بهتری را برای دانشجویان فراهم کرده و امکانات بیشتری را در اختیار آنان قرار داد.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور، ادامه داد: در این نشست‌ها چهار الگو طرح و بررسی شد که در نشست امروز این الگوها برای رسیدن به شیوه‌ای مناسب بررسی شد.

دکتر داداش‌پور با بیان اینکه موضوع تغذیه‌ی دانشجویان به صورت جدی در دولت پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در آذرماه امسال نیز هیئت دولت مصوبه‎‌ای را با عنوان «بررسی الگوهای موجود تامین مالی تغذیه و خوابگاه‌ها» و به منظور رسیدن به الگویی نوین مورد تصویب قرار گرفت تا گامی برای بهبود شرایط تغذيه و خوابگاه برداشته شود. 

همچنین دکتر اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان کشور، بیان کرد: نشست امروز با هدف طراحی الگوی تامین مالی خدمات رفاهی دانشجویان با تکیه بر تغذیه و خوابگاه، برگزار می‌شود.

وی افزود: در مصوبه‌ی هئیت دولت نیز این عنوان تصویب شده است و مقرر گردیده که دانشگاه‌ها طرح‌های خود را برای حل مشکلات این حوزه ارائه دهند.

گفتنی است هفتاد و يكمين نشست معاونان دانشجويي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور با هدف رسیدگی به موضوعاتی همچون زيست سالم دانشجويي (سلامت جسم)، زيست سالم دانشجويي (سلامت روان)، انتقال تجربيات معاونان در زمينه‌های دانشجويی، الگوهای تامين مالی خدمات رفاهي دانشجويان (تغذيه و خوابگاه) و معرفی سامانه‌ی جدید امور رفاهی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.  

لزم به ذکر است؛ دانشگاه شهید چمران اهواز 12 تا 14 بهمن‌ ماه 1401 میزبان برگزاری این نشست‌ خواهد بود.