اخبار اسلایدر
1401/11/1
دبیر اولین جشنواره ملّی سلامت دانشجویان:

دانشجوی امروز نیازمند بازگشت به فضای سالم دانشجویی است

دبیر اولین جشنواره ملّی سلامت دانشجویان کشور گفت: فضای دانشگاه‌ها می‌تواند با محور قراردادن «سلامت دانشجویان»، به فضای پویایی و نشاط بازگردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، جمال الدین راحمی دبیر اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان درباره اهمیت و ضرورت این جشنواره گفت: با توجه به آسیب‌های موجود رصد شده برای دانشجویان در فضای دانشگاه‌های کشور، نیاز است تا به طور ویژه، به اهمیت سواد سلامت، ارتقاء آن و بهبود سبک زندگی دانشجویان فکر کنیم و برای تحقق آن گام‎‌های عملیاتی و کاربردی برداریم.

وی ادامه داد: جشنواره ملّی سلامت دانشجویان ظرفیتی است که می‌تواند قوای عملیاتی کشور را در راستای همگرایی ملّی با تجمیع دغدغه‌های سلامت محور پیش برده و با اصالت دهی به سلامت دانشجویان کشور به عنوان نیروی محرکه مردان و زنان آتیه کشور این مهم را پیاده‌سازی کند.

راحمی با بیان اینکه فضای دانشگاه‌ها می‌تواند با محور قراردادن «سلامت دانشجویان»، به فضای پویایی و نشاط بازگردد که این امر مهم نیازمند ایجاد یک بستر هم‌افزا در این عرصه است؛ افزود: با توجه به اینکه دانشجوی امروز نیازمند فضای پویا و سالم دانشجویی است، این جشنواره در چهار محور اصلی سلامت و سبک زندگی، سلامت و دانشگاه، سلامت و فناوری و سلامت و آینده پژوهی در حال برگزاری می‌باشد.

دبیر اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های رقابتی آموزش، پژوهش و فناوری، ایده‌ها و تجارب نوآورانه، تولیدات رسانه‎‌ای، هنرهای تجسمی و فضای مجازی آثار خود را ارسال و در این جشنواره مشارکت نمایند.

وی اظهار کرد: جشنواره ملی سلامت دانشجویان بستری برای مشارکت فعال در حوزه سلامت است که به ارائه ایده‌ها، دستاوردها، کشف استعدادهای برتر ، معرفی و بهره برداری از این ظرفیت‌های کم نظیر دانشجویی که با پیوست رسانه ای منسجم و متمرکز اقدام به ترویج مفاهیم حوزه سلامت روان و فعال سازی جریان اجتماعی پویا در بدنه دانشجویی و نخبگانی کشور می‌نماید.

راحمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم دانشجویان با مشارکت فعال تا 14 بهمن ماه نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه اولین جشنواره ملّی سلامت دانشجویان به آدرس www.festival.ssaorg.ir  اقدام کنند تا در نهایت این حرکت بزرگ و اثربخش در جریان سلامت دانشجویان دانشگاه‌های کشور را در اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان جشن گیریم.

گفتنی است؛ اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان کشور توسط دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.